Ruch to zdrowie

 

Aktywność fizyczna

Czy słyszałeś, że trzeba się ruszać (uprawiać jakiś sport)?
Super - fantastycznie, że wiesz, a czy stosujesz?

Najpierw warto byś wiedziała/wiedział dlaczego tak naprawdę warto się ruszać.

Dlaczego warto ćwiczyć?

Zobacz koniecznie:

Ćwiczenia - dlaczego?

Zobacz co możesz zyskać dzięki ćwiczeniom: limfa-pompka, stawy - gąbka, eliminacja toksyn, dotlenienie, endorfiny, więcej siły - mitochondira, większa inteligencja, postawa, atrakcyjność, pewność siebie - biofeedback

 

Gdzie?

Najlepiej ćwicz na zewnątrz.. Dlaczego?
ze względu na większą ilość świeżego powietrza i słońce.
Słońce kojarzone jest z roślinami. Jednak człowiek również potrzebuje naturalnych promieni słonecznych m.in do syntezy witaminy D (niesamowicie ważna witamina). Dodam jeszcze, że w Polsce, w okresie od kwietnia do września gdy wyjdziesz na dwór, bez filtrów ochronnych na pełne słońce (w godzinach 10-15.00, odkryte co najmniej 18% powierzchni ciała) to już w 15 minut twoja skóra jest w stanie stworzyć niezbędną ilość witaminy D.

Witamina D jest jedną z ważniejszych witamin - ma działanie plejotropowe. Czyli ma wpływ na wiele układów, np.: kostny, nerwowy, mięśniowy, immunologiczny, krążenia. To znaczy jej niedobór, może być przyczyną naprawdę wielu chorób. Nawet w przypadku raka, podobno można by uniknąć 30% zgonów, poprzez optymalizację poziomu witaminy D [J Steroid Biochem Mol Biol. 2007 Mar;103(3–5):708–11]. Badań jest naprawdę wiele.

Jak zacząć ćwiczyć

Tutaj również ważny jest nawyk. Tu nie chodzi o myślenie o pamiętaniu. O tym byś zdawała/zdawał sobie sprawę jak bardzo ważny jest ruch. Ważne jest byś ćwiczyła/ćwiczył.
Dlatego, najlepiej żebyś określiła/określił konkretne sytuacje w których będziesz ćwiczyć. (w pewnym momencie będzie to dla Ciebie w pełni naturalnym, przyjemnym momentem dnia, a za zabranie się co ćwiczeń będzie dbała twoja podświadomość - super komputer).
Jakie to mogą być sytuacje/wskazówki? Może to być:

  • Dojezdzasz do pracy parkujesz dalej, wysiadasz przystanek wcześniej, dalej idziesz na piechotę
  • Gdy widzisz windę - wybierasz schody
  • Czekasz na autobus, będzie za kilka minut - pójdź do następnego przystanka
  • Gdy wstajesz zakładasz trampki, po czym idziesz poćwiczyć
  • Lubisz oglądać filmy? A co jeśli zaczniesz korzystać z roweru stacjonarnego, przed telewizorem i przez cały czas filmu będziesz pedałować?

 

Uwielbiasz seriale? Nie możesz się od nich odkleić? A gdybyś kupił/kupiła rower stacjonarny?
 

Koniecznie pamiętaj o nagrodzie!
np. po treningu obejrzyj film, możesz poklepać się po ramieniu (może brzmieć głupio, ale ..).
I dla dobrego efektu wystarczy ruch aerobowy - czyli taki przy którym możesz spokojnie oddychać.

Taki ruch jest zdecydowanie zdrowszy niż okazyjne wybranie się na siłownię.

 

Zdrowie, to seria drobnych decyzji np. "schody ruchome czy tradycyjne", ...

 

Co potrzebujesz?

Ćwiczenia/Sport/Ruch - Co potrzebujesz?

Dowiesz się jaki sprzęt jest niezbędny, ubrania etc.

Co ćwiczyć?

//TODO: ...

 

Bardzo fajnym ćwiczeniem jest 'Aerobiczna 6 Weidera' (znajdziesz w Googlach)

 

Zachowaj umiar!


Zbyt dużo ruchu - zbyt duże przeciążenie również nie jest zdrowe.

Ruch to zdrowie. Sport to zdrowie.
Sport to często przeciążenie organizmu, kontuzje.
Wszystko dobre ale z umiarem.

Urazy, złamania, skręcenia, wstrząsy.

Czasem ludzie się dziwią, że niektórzy zawodnicy po latach się 'nie nadają'. Przy agresywnych sportach, występuje dużo wstrząsów. Czaszka w środku nie jest gładka, mózg obija się.. i w konsekwencji..

 

Iron Man?

Wszelkie prawa do grafiki posiada Marvel (R).

Słyszałeś np. o Ironman'ie?

Akurat man na myśli tzw. Triathlon - IronMan
Są to zawody w których płyniesz 3,86 km (2,4 mil), potem jedziesz 180,2 km (112 mil) na rowerze i na koniec biegniesz maraton 42,195 km i to wszystko bez przerw!


Czy jest to zdrowe - nie! Człowiek szybciej się starzeje i statystycznie umiera wcześniej.

 

Można wyćwiczyć ciało do znoszenia wielu obciążeń, pytanie tylko brzmi: Po co?

Uwaga: Prawie wszystkie artykuły cały czas aktualizuję :) Możesz spotkać: literówki, niedokończone zdania itp. Najpierw jakoś potem jakość. Wszelkie uwagi są mile widziane!
Pomóż innym - Podziel się - Udostępnij, to takie proste.

Ciekawe?
Bądź na bierząco!
Polub StartHerePL: Zdrowie
Dodatkowo zobacz inne kategorie
Polub StartHerePL: Biznes
Polub StartHerePL: InfoTechnologia

Nie masz konta na FB?
Pomóż - Wsparcie - Darowizna?

Przygotowanie artykułów zajmuje dużo czasu, do tego dochodzą koszty m.in. serwera.
Dlatego wszelkie darowizny są mile widziane - każda złotówka się liczy!

PayPal (możliwość płatności kartą):
Konto

mBank: 81 1140 2004 0000 3902 7604 5817

Krypto

LTC: LZqTnSMxjEtJpT5VttKg8339gWJvig9rVE

ETH: 0x725F98e3eB04fbaC171410160F22a6cB95e26151 (duże prowizje)

BTC: 1E5Nk23zb7kohtX1tPNLiVyiRAjZxbuXr7 (bardzo duże prowizje)

Inne formy pomocy:

Kupując książki za pomocą porównywarki cen ksiązek (otrzymam 3-4% od ceny książki czyli ~1 zł).

Polub / Udostępnij